Музично-ритмічна вправа з елементами пальчикової гімнастики

Шумовий оркестр "Як комашки весну зустрічали"

ЧУДОВА ОСЕНІ ПОРА - ЇЇ ВІТАЄ ДІТВОРА

/Files/images/anjela/osn2019/АНЖЕЛА1.jpg /Files/images/anjela/osn2019/АНЖЕЛА2.jpg

/Files/images/anjela/osn2019/АНЖЕЛА3.jpg

днз

/Files/images/anjela/2019/Hody_sonku_v_kolysonku_ava__01.jpg

Фольклор і здоров"я дитини

днз

/Files/images/anjela/2019/Україно моя.jpg

Українська пісня - це бездонна душа українського народу

О. Довженко

днз

/Files/images/anjela/2019/стрітення.jpg

Стрітення

днз

Свято Великодня!

/Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2092.jpg /Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2093.jpg

/Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2099.jpg /Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2102.jpg

/Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2103.jpg /Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2109.jpg

/Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2113.jpg /Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2115.jpg

/Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2117.jpg /Files/images/anjela/velikden_17/IMG_2120.jpg

в

Вітаємо мам!

/Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1833.jpg

/Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1882.jpg /Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1887.jpg

/Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1888.jpg /Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1908 (1).jpg

/Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1914.jpg /Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1918.jpg

/Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1922.jpg /Files/images/anjela/8__berezen_2017/IMG_1926.jpg

е

радісно зустріли
новий рік

/Files/images/anjela/IMG_0996.jpg /Files/images/anjela/IMG_0998.jpg

/Files/images/anjela/IMG_1001.jpg /Files/images/anjela/IMG_1010.jpg

/Files/images/anjela/IMG_1014.jpg /Files/images/anjela/IMG_1023.jpg

/Files/images/anjela/IMG_1025.jpg

гал

д

л д

д д

д

орнамент

СВЯТО «СТРІТЕННЯ»

Під музику діти заходять до залу.

Ведуча: Любі діти! Сьогодні,15 лютого, день незвичайний. Сьогодні зима зустрічається з весною. Цього дня вони міряються силами, хто кого переможе. І якщо зима переможе - буде ще довго холодно. А якщо весна візьме гору – тоді поверне на тепло. Колись в давнину наші бабусі та дідусі відзначали це свято і називалось воно – Стрітення.

На Стрітення у церквах України святили воду, набирали її в нову посудину. Цій воді приписували магічну силу, її давали пити худобі та кропили вулики. А ще цю воду називали цілющою. Допомогала вона від різних хвороб. Як кажуть в народі: «Стрітенської води нап`єшся – на рік здоров`я наберешся». В цей день запалювали свічки, які рятували від грому та блискавки – громовиці. І ми запалимо свічку (запалює обходить зал, промовляючи):
«На громовицю сонце повертає на літо, все прокидається. І ведмідь в барлозі, і звірі, і птахи.»
Давайте подякуємо Зимі, що завітала до нас із снігом, з морозами, принесла стільки радості дітворі.

1 дитина. Де не гляну я на дворі

Всюди бачу білий колір,

Ліс і поле, і діброви

Білі одягли обнови.

2 дитина. Сніг січе безперестанку, -

Зима трудиться із ранку!

І мороз не угаває,

Йому вітер помагає.

Всі діти разом: Не мети, не мети, зимонько снігами,

А приходь ти до нас із піснями.

(Під музику до залу заходить Зима - дорослий).

Зима. Це хто тут кличе мене? Іду, іду, снігу намету.
З вами разом потанцюю, бо ще силу свою чую.

П І С Н Я «ЙДЕ ЗИМА»

муз. Т.Гросул

Зима. Знаю, люблять мене всі – і дорослі, і малі.
Скільки свят веселих взимку ви стрічали безупинку!
Я була в гостях у вас – в гарний день, у добрий час.

Знаю, любите в сніжки ви грати, на санчатах роз’їжджати.
Діти. Так, любимо!

Зима. Що вам ще подобається робити взимку, які розваги ви знаєте?
Діти. Ліпити снігову бабу, кататися на лижах, на ковзанах, грати в сніжки.
Зима. То я дужче снігу натрушу і морозу напущу.
Німо, діти, у садок, на пухкий білесенький сніжок.
Там в сніжки всі пограєм, і бабусю накачаєм.
П І С Н Я «ЗИМОНЬКО – СНІГУРОНЬКО»

муз. Я.Степового

3 дитина. Зима нас вдосталь розважала:

Ми взимку Новий рік стрічали,
Біля ялинки були ігри, жарти, сміх…
Та ще й катались з гірок снігових.

4 дитина. Прийшла пора Зимі на північ повертатись,
Тож хоче вона з нами попрощатись.
Дарує Стрітення на прощання –
Свято зимове останнє.

Г Р А «ХТО ШВИДШЕ ЗБЕРЕ СНІЖКИ?»

Ведуча. Добре зимонько нам було з тобою, весело. Але всьому свій час і пора.Та вже весна не за горами.
Зима. Хіба прийшов уже час мені з весною зустрічатися?
Ведуча. Аякже, сьогодні ж Стрітення! Саме сьогодні зима з весною

зустрічаються, міряються силами. Хто з них переможе, той і

господарюватиме до кінця місяця.
Зима. Ой, я й забула зовсім, що сьогодні такий день! Ну, що ж, позмагаємось з весною, подивимось чия візьме. То ж , кличте весну!
Дитина. Весно, весно. Весняночко!

Прийди до нас, подоляночко,
Прийди до нас, теплом утіш,
А ти, сонечко, світи ясніш!
(Під музикузаходить Весна
– дорослий.)

Весна. Я вас вітаю, любі діти, бажаю тільки щастя вам!
Не можем ми, щоб не радіти вже гріє сонце тут і там.
Вже прокидається природа від сну тихенько ожива,
Задзюркотять в струмочках води, встає травиця молода.
Ну що ж, час зимі тікати за ліси, за високії гори, за широкеє море, бо я – весна-красна прийшла!
Зима. А ми ще подивимось, хто з нас сильніший!
Насуплю я брови і вітер холодний повіє,
Усе захолоне – рятунку нема, під снігом замре, заніміє.
Весна. А я засміюся – і сонце ласкаве засяє,
Прокинуться луки, ліси і поля усе розцвіте, заспіває!
Ведуча. Ну, весно, та зимо – змагайтеся, покажіть нам хто сильніший.

Зима. Давайте пограємо в гру!

Г Р А «ЗАМОРОЖУ»

(проводиться гра по типу «Море хвилюється»)

Зима. Віхола повіяла раз, віхола повіяла два,

Віхола повіяла три, зимова фігура замри.

Весна. Я сонячний промінчик покличу на підмогу.

Права ручка! Раз! Ліва! Два! Закрутилась голова.

Посміхнулись ротики, покрутили животики.

Три носок, каблучок, затанцюєм гопачок!

Під музику «Гопачок» діти підтанцьовують. (гра грається 2 рази)

Зима. Я так просто не віддам тобі панування над землею. Давай позмагаємося? Ти зробиш щось гарне і я теж зроблю. Чиє творіння буде гарнішим той і буде далі царювати.

- Малята, хто хоче, щоб іще була зима, приєднуйтеся до мене!

Весна. А хто хоче, щоб швидше прийшла весна – до мене!

Діти розбиваються на дві команди.

Г Р А «ХТО ШВИДШЕ СКЛАДЕ СНІЖИНКУ І КВІТКУ?»

(На одному столику лежить 5 сніжинок, на другому - 5 пелюсток. Навпроти на певній відстані – серцевина у вигляді сніжинки і кружальця. Дві команди по п’ять гравців складають велику сніжинку і квітку.)

Зима. Ти перемогла, сестрице! Передаю я тобі панування над землею.

А я піду спочину, щоб наступного року прийти з новими силами.

(Під музику Зима виходить.)

Весна. Піду я далі лугами й лісами!

Встелю землю килимами!

Я теплом людей зігрію,

І здоров`я всім навію

Рідним словом, щоб зростали,

Щоб звичаї пам`ятали!

1 дитина. А ми знаємо, якщо зі стріхи капають бурульки – то в липні так

капатиме мед.

2 дитина. Якщо зі стріхи звисають довгі бурульки – літо буде дощовим.

3 дитина. А якщо бурульки короткі – літо буде сухим і погожим.

Весна. Чудово, діти, що ви знаєте народні звичаї та прикмети! А я згадала ще один звичай. Напередодні свята господині випікали птахів-жайворонків. Діти брали цих пташок, вибігали з ними на вулицю і викликали весну-красну.
Хлопчик:Добрий день вам, люди добрі!

Чи ви всі в гурті сьогодні? Бачу, всі!

Тож Зиму проводжаймо,

А Весну – красну вітаймо!

- Труби, Грицю, в рукавицю, тру, тру, тру!

(тричі свистить у свистунець)

1 дівчинка. Ой, виходьте, дівчата, та в сей вечір на вулицю

Весну-красну стрічати, весну-красну вітати.

2 дівчинка. Будемо весну стрічати та віночки сплітати,

А віночки сплетемо, хороводом підемо! Гу!

3 дівчинка. Виходьте всі! Разом будемо ми грати, весну зустрічати!

Х О Р О В О Д «ОЙ МИНУЛА ВЖЕ ЗИМА»

обр. І. Кишко

Ведуча. Добре ми з вами, дітки, погуляли! Та здається, ми забули покликати у гості сонечко. А без нього сумно буде нам.

Х О Р О В О Д «СОНЕЧКО»

муз. В.Верховинця

Ведуча. Як ви гарно, любі дітки, вмієте співати і танцювати. Та щоб скоріше ставало тепло, щоб з`явилися бруньки на деревах, розтали сніги і з`явилося зелене листячко на деревах, а квіточки розцвіли, треба нам закличку промовити, щоб сонечко було з нами постійно, щоб була весна тепла і весела!

Діти. Ой, Сонечко-батечко, догоди, догоди!

А ти, Земле-матінко, уроди, уроди!

(Діти разом повторюють.)

В Е С Н Я Н К А «ТА ЦЕ Ж ВЕСНА»

муз. В.Верховинця

Весна. А я піду далі лугами й лісами, встелю землю килимами,

Заквітчаю різним зелом, щоб усім було весело.

Я теплом людей зігрію і здоров’я вам навію.

З рідним словом щоб зростали, щоб звичаї пам’ятали!

Ведуча. Ось і закінчилося наше свято.

в

Цикл консультацій для батьків з питань розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку

d

Консультації упорядкувала музичний керівник: Ворона Анжела Анатоліївна

Перелік консультацій для батьків
1. Як починати слухати музику з дитиною.
2. Як правильно слухати класичну музику з дітьми.
3. Як прищепити дитині любов до слухання музики.
4. Співайте діткам перед сном.
5. Батьки – перші вчителі музичного мистецтва для своїхдітей.
6. Обережно: захворювання дитячих голосових зв'язок.
7. Зробіть дитину рівноправним учасником підготовки до дитячого свята чи розваги.
8. В світі загадкових музичних звуків.

Консультація № 1. Як починати слухати музику з дитиною?

d

Шановні батьки! Якщо Ви хочете, щоб серце Вашої дитини прагнуло до Добра, Краси, Людяності, спробуйте навчити її любити і розуміти музику! Вчить її, навчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільної психології, педагогіки мистецтва радять починати займатися музикою вагітним мамам ще у період вагітності, а продовжувати зразу від народження дитини для формування гармонійної особистості засобами музики. Музичне мистецтво є джерелом духовності, засобом активізації всіх творчих здібностей дитини, звичайно за умов систематичних занять і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і дома. Прихильники раннього виховання мистецтво рекомендують батькам не втратити можливість формування гарного смаку у малюків, розуміння ними характеру та образності музики, величезного естетичного впливу на всю психіку дитини, її позитивний та гарний настрій.

Обов’язковою умовою для формування естетичного музичного смаку має бути сформована родинна фонотека. До неї мають входити: записи класичної музики на фоні звуків природи — шуму струмка, моря, звуків лесу, спів пташок, пісні з улюблених мультфільмів, казки, колискові, український дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиною, ви переконаєтеся що зникає стурбованість дитини, її тривога, вона заспокоюється і розслаблюється.
У віці від першого року до трьох років у дітей починають проявлятися музичні здібності: емоційна чуйність, музичний слух, почуття ритму. На другому році життя діти можуть слухати невеликі музичні твори і не просто радіти, а й виражати свій емоційний стан – бадьорий, задерикуватий при слуханні пісні «Конячка» О.Тилічеєвої, спокійний, доброзичливий при слуханні пісні «Кішка» О.Александрова. У процесі формування музичного сприйняття перед фахівцями і батьками стоїть завдання привчати дітей прислухатися до мелодії, слів пісні й упізнавати її при повторному прослуховуванні.
Особливо важливою ланкою є формування музично-сенсорних здібностей у дітей раннього дошкільного віку є музичне переживання. В основі розвитку їхніх музично – сенсорних здібностей лежить слухання, розрізнення, відтворення чотирьох основних властивостей звуку – висоти, тривалості, тембру, сили. Розвиваючи музичний слух дитини слід впроваджувати включені музично – дидактичні ігри з певним змістом і правилами. В основі їх лежать навчальні завдання, спрямовані на освоєння різних властивостей музичного звуку. Дітям на другому році життя слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки, з якими вони можуть пограти і потім угадати, який інструмент звучить, порівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на 3 році життя музично – дидактичні ігри дещо ускладнюють. Ставиться завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їх. Наприклад, у грі «Чий будиночок?» дитині пропонується показати, як нявкає кішка (низький звук) або кошеня (високий звук). Вправи розвиваються залежно від поставленого дидактичного завдання й від психофізичних можливостей кожної дитини. Нерідко в дітей із церебральним паралічем характерні розлади емоційно-вольової збудливості, дратівливості, руховому розгальмуванню, в інших – у вигляді загальмованості, сором'язливості. Тому завдання підбираються індивідуально. Важливим елементом дітей першого – третього років із є виразне виконання музичного твору мамою, бабусею, татом. Разом з тим, при роботі з такими дітьми необхідні наочні прийоми, що залучають дитини до музики – показ іграшки. Дітям приємно слухати музику й дивитися на іграшку, про яку співається в пісні. Зорове сприймання образу сприяє розумінню змісту виконуваної пісні, її запам'ятовуванню. З цією метою застосовуються й персонажі лялькового театру, за допомогою яких інсценується зміст того або іншого твору.
Більш різноманітний музичний репертуар для дітей дошкільного віку допомагає зацікавити дитину музикою, викликати й підтримати її радісне хвилювання. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшки як засобу, що викликає інтерес до виконуваних творів. Засвоєнню музики допомагають короткі пояснення, які виділяють найяскравіші художні засоби.
Музика сприяє активізації пізнавальної й розумової діяльності. Діти багато про що дізнаються, уважно слухаючи музику.
Але найголовніше – це «школа почуттів», що формується завдяки особливій властивості музики: викликати співпереживання слухачів.
Виховуючи маля, розвиваючи здібності, збагачуючи духовно, знайомлячи і зі складнішими творами, ви відкриваєте перед ними ще один шлях збагачення їхнього музичного досвіду.
Можливо, декілька порад фахівців музичного мистецтва допоможуть Вам і Вашої дитині ввійти в великий та чудовий світ музики.
1. Пам'ятайте про те, що любий музичний твір треба слухати уважно. Головне, безумовно, бажати слухати! Треба дуже постаратися уважно слідкувати за тим, що діється у музиці, від початку до кінця, нічого не пропускати. Музика завжди віддячить слухача, даруючи нові почуття, новий настрій, мабуть такий, якого ніколи не було.
2. Починати слухання треба з маленьких творів.Це може бути вокальна музика (музика для голосу), або інструментальна (яка виконується на різних інструментах). Прислухайтеся до звуків, постарайтеся почути і розрізнити динамічні відтінки музичної мови, з'ясувати чи роблять вони виразним виконання музичного твору.
3. Безумовно, слухати вокальну музику легко, текст завжди підкаже, що хотів сказати композитор, якими думками поділитися.
4. В інструментальної музиці слів немає, але від цього вона не стає менш цікавішою. Слухайте з дітьми твори П.Чайковського, С. Прокоф'єва, Р. Шумана, В. Моцарта, О. Гречанінова та сучасних композиторів.
5. Час від часу необхідно повертатися до прослуховування вже знайомих творів.
6. Постарайтеся зробити слухання музики систематичними, відводьте для цього певний час.
7. Дуже корисно слухати одні й ті ж самі твори у виконанні різних солістів та колективів.

Консультація 2. Як правильно слухати класичну музику з дітьми?

c

Всі знають, що класичну музику
треба слухати в цілковитій тиші. Спочатку, обрану музичну п’єсу треба дати дитині «програти». Хай він підіграє у такт мелодії на любому імпровізованому інструменті. Запитайте його, що він відчуває коли слухає музику. Запропонуйте дитині затанцювати свою фантазію під цю мелодію. Тепер, коли дитина «відчула» мелодію тілом, знайшла її у собі за допомогою фантазії та емоцій, можна розповісти дитині, як слухають музику у концертних залах. Малюк за вашим проханням посидить тихенько, а ви запропонуйте йому пограти у «відгадайку». Попросіть його назвати знайому йому мелодію серед незнайомих уривків. Побачите, як він зрадіє, коли почує «свою». Тепер він готовий до прослуховування музики. Це стане для нього справжнім задоволенням, та з кожним новим прослуховуванням буде зв’язана купа позитивних емоцій. Любіть свою дитину, приділяйте їй як можна більше часу, і тоді вона дійсно стане різнобічно розвиненою людиною.

Консультація 3. Як прищепити дитині любов до слухання музики?

d

Музика в житті дитини спочатку лише фон, на який не звертають уваги. Адже дорослі вже і не пам’ятають особливості дитячого сприйняття музики, яке полягає в тому, що маленькі дітки музику ніби не чують – вони не реагують на неї, можуть спокійно займатися своїми справами: малювати, гратися. Звичайно, навіть таке пасивне слухання музики залишається у підсвідомості дитини. Але дитині можна допомогти почути музику, щоб її сприйняття було змістовним і обміркованим.
Найпростіший спосіб – це потанцювати або помарширувати під ритмічну музику, разом з сестричкою, або з улюбленою іграшкою! Другий спосіб – це зацікавити дитину. Для прикладу можна провести гру «На що схожа музика?» Тоді дитина спробує вгадати, що вона почула в мелодії: шум дощу, шелест листя, спів пташок. Для цієї гри підійдуть такі програмові твори: «Пори року» П. Чайковського та Вівальді. П’єси, які не мають певного сюжету, по – своєму корисні тим, що з часом дитина зможе вигадати до неї свою історію, і навіть намалювати до неї малюнок. Улюблена музика може стати чудовим обрамленням дня, супроводжувати сон дитини, слугувати фоном для занять. Але дуже важливо не «перевантажити» дитину музикою, не втомити дитину. Музика повинна приносити задоволення, а не перетворюватися на докучливій гамір.
Поступово дитина звикає до життя під музику, що звучить ніжно, мелодійно, якісно. Дитина починає розрізняти відтінки та окрасу мелодії, її світ збагачується, а почуття – стають виразніші. З часом, коли дитина навчиться з задоволенням слухати музику, більш ніж 30 хв., можна влаштовувати домашній концерт: відкласти всі справи, гарно вдягтися, створити атмосферу справжнього свята. Самі «активні слухачі», років в 5 – 6 вперше потрапляють на справжні концерти. Але багатьом діткам до вподоби музикування в домашніх умовах. В решті – решт, де, як не вдома ми можемо сміливо пострибати на дивані чи потанцювати під улюблену пісню!
Звичайно, було б дуже чудово, якби у вашому домі була можливість слухати живу музику (ф-но, скрипка, гітара). Деякі інструменти, найпростіші, може залюбки освоїти ваша дитина(сопілка, барабан, металофон). До речі, один з самих казкових звуків можна відтворити за допомогою гітари та жменьки рисової крупи. Якщо повільно висипати рисову крупу на струни лежачої гітари, вона створить тихий і надзвичайно казковий дзвін! Вашій дитині сподобається! Музикуйте і експериментуйте!

Консультація для батьків № 4. Співайте діткам перед сном

d

«Котику сіренький...» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!
Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Котику сіренький, ,
Дитя буде спати,
Котику біленький,
Котик воркотати,
Котку волохатий,
Ой на кота воркота,
Не ходи по хаті,
На дитину дрімота!

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.
Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися просто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

Рученьки, ніженьки,
Лагідні очі!
Спокійної ночі!
Скінчилася гра!
Рученьки, ніженьки,
Спокійної ночі!
Спати пора!

Консультація 5. Батьки – перші вчителі музичного мистецтва для своїх дітей

Один з компонентів музичного слуху – вміння чисто, без фальші співати! Багато факторів залежить від того, чи співуча мама у дитини! Річ у тому, що слух розвивається одночасно з голосом! Якщо мама не співає разом з дитиною, то вона не навчиться цьому самостійно! Наспівуючи з матусею простеньку пісеньку, малюк інстинктивно прислуховується до маминого голосу: а чи співаю я так, як мамочка? Спочатку дитина інтонує, попадає в дві ноти, потім в три і т.д. В такі моменти дитина запам’ятовує, як працює голосовий апарат, як вірно дихати. Інколи дитина не співає, тому що не розуміє як потрібно брати дихання. Спів, для дитини, важка праця! Саме тому, важливо співати разом з вашою дитиною, адже під СD – програвач правильно володіти своїм голосовим апаратом не навчишся! Для спільного музикування потрібно правильно підбирати пісні, характерні віковим особливостям дитини. Так, трьохрічному малюку «дорослі» пісні не підійдуть, важкуваті для сприйняття та виконання! Для початку слід вибирати коротенькі поспівки, поки дитина не навчиться виконувати їх чисто (наприклад: Скаче жабка по доріжці, витягнувши свої ніжки; Я маленьке слоненя, люблю гратися щодня; Диби – диби – диби – ди)
Не слід забувати про те, що було б просто чудово пританцьовувати чи акомпанувати на справжніх чи саморобних інструментах: кубики, дерев’яні палички, пляшки з сипучими крупами ) Таким чином ритмічні рухи дають відчуття такту. Музикуйте, танцюйте, співайте з вашими дітками, адже саме ви стаєте основним прикладом наслідування для своїх дітей.

Консультація 6. Обережно: захворювання дитячих голосових зв'язок.

В дитячому садочку, дома, чи на дитячих святах (днях народження), на вулиці дуже часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші, співати, щоб всім було чути! Але багато батьків та педагогів не розуміють, що потрібно запобігти щонайменшому перегріванню голосових зв’язок дітей, слідкувати, щоб режим дитячої розмови був помірним, заборонити дітям надто голосно викрикувати! Як скоріше заспокоїти дитину, коли вона плаче, або кричить.
Голосовий апарат – це частина нашого організму і за його станом необхідно стежити. Тому треба дотримуватися правил його гігієни та охорони, а саме:
– уникати крику, тривалого мовленнєвого апарату;
– не співати під час хвороби;
– не співати на вулиці у холодну пору року;
– обмежувати вживання гострих, солоних, занадто холодних та гарячих страв, категорично заборонити дітям вживання газових напоїв дітям дошкільного віку.
На голосову функцію дуже впливає хвилювання. Через те, батьки та педагоги повинні подбати про створення позитивного, психологічного клімату у сім’ї та колективі!

Консультація № 7. Зробіть дитину рівноправним учасником підготовки до дитячого свята чи розваги.

Головне – участь малюка в цьому процесі. Запитайте в дитини, де в кімнаті поставити ялинку. Візьміть її із собою до магазину, щоб вибрати ялинкові прикраси, а ще ліпше – виготовте їх разом. І хай ці вироби будуть не такими досконалими, як хочеться вам, обов'язково повісьте їх на чільному місці – дитина повинна бачити результат своєї діяльності на ялинці, на вікні тощо. Цінуючи працю дитини, поважаючи її думку, ви піднімаєте само­оцінку малюка, вчите власним прикладом поважати вас. Залучіть дитину й до сервіровки столу (можна, наприклад, доручити розкладання виделок, серветок – безпечних предметів), нехай якусь дрібницю допоможе й на кухні (почистити варену картоплю). Велике значення має чи співають батьки та родина на святі. Саме приклад батьків, їх відношення до музики, що увійшла в повсякденний ритм родинного свята створює атмосферу наслідування, прилучення до духовних джерел з малечку. Відомо, що після 6 років дитина вже не так щиро і відверто наслідує музичні нахили батьків і має свій естетичний смак. Як хочеться щоб він не був хибним, модним, а був гармонійним для дитини дошкільного віку. Відповідав її психофізіологічним потребам і задовольняв позитивне налаштування психіки дитини дошкільного віку.
Добре перед Великодніми святами відвідати з малюком церкву, показати ікону Ісуса Христа і пояснити, чому ми святкуємо Різдво (звичайно, якщо родина сповідує духовні принципи).Подарунком не може бути светр, шапка, чобітки, – речі, котрі ви б все одно купили дитині. Не даруйте те, чого в малюка удосталь (наприклад, 10 – ту машинку). Подарунок має захопити, приємно здивувати, принести радість синові чи доньці. Скажімо, купіть цікаву книгу, що в наш час батьки роблять рідко, відеокасету з улюбленим мультиплікаційним героєм тощо. Подаруйте річ, про яку мріяла дитина. Для цього за кілька місяців до свята поспостерігайте за своїм малюком. Можете прямо запитати, який би подарунок він хотів отримати. Запакуйте подарунки в різні коробочки: дарма що, вони будуть малесенькі, із недорогими речами, але обов'язково – гарно оформлені, яскраві. Не кладіть у кожен подарунок цукерки, щоб потім не довелося їх конфіскувати у дитини, хвилюючись за її здоров'я. Бо то не подарунок, якщо його забирають. Найліпше із солодощів покласти банан, хурму, яблуко, по цукерці кількох видів – стільки, щоб дитина не переїла і ви були спокійні. Складаючи плани щодо місця святкування Нового року, врахуйте бажання сина чи доньки. Зважте: щодня, коли ви на роботі, дитині бракує вашої уваги, тепла, елементарного спілкування з вами. І якщо ви ідете святкувати до друзів, залишивши малюка на бабусю, він не відчує смак справжнього свята: бо без вас воно нічим не відрізняється від буднів. До того ж дитина вважатиме: тато з мамою мене зрадили.
Тож, не жертвуйте синівською любов'ю і відданістю. Запросіть друзів до себе або візьміть із собоюна гостину дитину. А якщо вашому малюку до 3 – ох років, бажано зовсім відмовитися від великих галасливих компаній. Згадайте про те, що Різдво – родинне свято, тому, мабуть, варто його зустріч у колі рідних зробити сімейною традицією.
Забудьте у святкову ніч про дитячий розпорядок – не вкладайте дитину силоміць у ліжко, коли вона не хоче спати, а хоче веселитися разом із вами (також ризикуйте виступити в дитячих очах зрадниками).
Обов’язковим атрибутом дитячого свята має бути фонотека різдвяних, великодніх пісень. А що стосуються музичних українських пісень – вони повинні слухатися дитиною кожен день для формування основ як музикальності, так і закладення основ активного мовлення та флотування фонематичного слуху.
У передноворічні й різдвяні дні проводиться чимало громадських ранків, концертів, спектаклів для дітей, куди, на жаль, не всі батьки мають змогу повести своїх синів і доньок. Та в жодному разі не можна казати дитині, що у вас немає грошей: їй важко збагнути це. Створіть удома таке свято, щоб малюк не сумував і не заздрив тим, хто побував на громадській ялинці, – із хлопавками, феєрверком, костюмами, масками (костюм зайчика не тільки для свята в дитсадку чи «великої» ялинки). І самі причепуріться – і тоді ваш малюк остаточно переконається, що настало чудове музичне свято, бо матуся і тато така гарна! Щоб дитина виросла чуйною, милосердною, лагідною, щоб могла радіти від щирого серця, ми, дорослі – вихователі оточуємо її любов’ю та расою. Свято в житті дитини ― це той радісний і барвистий острівок у житті, до якого завжди прагнеш і який назавжди залишається з дітьми. Де свято ― там сміх і радість, щасливі хвилини, здійснення бажань. Такі події надовго запам’ятовуються дітям. У житті дитячого садочка свята посідають особливе місце. З великим нетерпінням діти чекають особисті бенефіси, розваги, конкурси, свята. В святкових дійствах беруть участь усі наші вихованці ― адже немає не талановитих дітей. Для кожного маленького актора є своя роль. А найбільшими помічниками в організації свят є батьки наших дітей. На них лягає турбота по пошиттю костюмів, підготовці атрибутів, аксесуарів. Крім того, вони випробовують себе і як актори, приймають участь у святах, розвагах. Музика, як головний компонент свята, створює емоційний настрій. Так, весела, завзята, жартівлива музика на Новорічному святі налаштовує дітей на радісне очікування сюрпризів, ліричні мелодії, які лунають у день 8 Березня ― передають ніжні й теплі почуття. На святі «Дитсадочок наш, прощай» звучать нотки жалю, бо розлучатись завжди сумно. Але загальний настрій у всіх все рівно світлий і життєрадісний . Діти, беручи участь у святкових дійствах, природно сприймають мову музики, літератури, танцю. І це стає для них настільки природнім, як повсякденні справи та розмови. Свята відкривають у кожній дитині творчу, художню обдарованість, яке неодмінно сповнить її життя смислом, зробить її щасливою, захопленою та вільною.

Консультація № 8. В світі загадкових музичних звуків.

d

Що таке звук? Звук – це вібрація, яка має вплив на любий предмет, живий організм, в тому числі і людський. У фізиці відомий такий дослід: на листок з залізом насипають пісок і діють на нього різними звуками – пісок при цьому починає приймати різні форми, для кожного звуку свої. Чому? Тому, що кожний звук має свої притаманні тільки йому особливості. Вони – то складають, як у калейдоскопі, різноманітні узори. По цим особливостям ми можемо відрізнити один звук від іншого і при необхідності впізнати, виділити із всього звукового різнобарв'я той звук, який для нас важливий і необхідний в даний момент. Вміння розпізнавати ці особливості, або, як кажуть педагоги, особливості звуку складають основу розвитку музичних здібностей. Які ж загальні особливості звуку? Спочатку розділимо всі оточуючі нас звуки на дві важливі групи: звуки шумові (від слова «шум», «шуміти») і звуки музичні (від слова «музика»). Із музичних звуків складається будь – яка пісня, будь – який музичний твір, будь – яка мелодія, у таких звуків і назва особлива – мелодійні.
Завдання: Роздивіться малюнки і запитайте дитину де вона чує шумові звуки, а де музичні.

гра

Кiлькiсть переглядiв: 1874

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.