в

ОСІНЬ - КРАСУНЯ ПРИЙШЛА,
КОШИК З КАЗКОЮ ПРИНЕСЛА

/Files/images/kamchatna/osn2019/КАМЧАТНА 1.jpg

/Files/images/kamchatna/osn2019/КАМЧАТНА 2.jpg

в

/Files/images/kamchatna/konsultats/сімейне свято.jpg

в

СВЯТО МАМ
середня група
(сценарій)

/Files/images/kamchatna/konsultats/фото 8березня2019.jpg

в

/Files/images/kamchatna/konsultats/ритмічність1.jpg /Files/images/kamchatna/konsultats/ритмічність2.jpg

в

/Files/images/kamchatna/konsultats/колискова1.jpg /Files/images/kamchatna/konsultats/колискова2.jpg

в

Святкуємо Великодень!

/Files/images/kamchatna/velikden2017/IMG_2090.jpg /Files/images/kamchatna/velikden2017/IMG_2127.jpg

/Files/images/kamchatna/velikden2017/IMG_2135.jpg /Files/images/kamchatna/velikden2017/IMG_2143.jpg

в

Весняна мозаїка

/Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_1837.jpg /Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_1844.jpg

/Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_1852.jpg /Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_1971.jpg

/Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_1997.jpg /Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_2003.jpg

/Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_2007.jpg /Files/images/kamchatna/8_bereznya_2017/IMG_2025.jpg

э

Радісно зустріли
Новий рік

/Files/images/kamchatna/IMG_0876.jpg/Files/images/kamchatna/IMG_0883.jpg

/Files/images/kamchatna/IMG_0885.jpg /Files/images/kamchatna/IMG_0891.jpg

/Files/images/kamchatna/IMG_0904.jpg /Files/images/kamchatna/IMG_0907.jpg

/Files/images/kamchatna/IMG_0926.jpg /Files/images/kamchatna/IMG_0958.jpg

/Files/images/kamchatna/IMG_0946.jpg

днз

Свято 8 - Березня

в л

п р

о о

о р

о р

д д

п о

в

ПРИЛУЧАЄМОСЬ ДО ДУХОВНОЇ СКАРБНИЦІ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

в

ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ

Немає на нашій землі душі, яка б не горнулася до Святого Миколая. Ми звертаємося до нього зі своїми потребами, проханнями, бо знаємо,що він Поможе подати нам руку допомоги. Святий Миколай народився в місті Патарі, в Малій Азії, близько 280 року. Микола уже змалку був набожним. Після смерті своїх батьків він роздав свою спадщину бідним людям, а сам вирушив до Палестини поклонитися святим місцям. Після повернення додому він прийняв сан священика.
Відтоді Миколай допомагав усім, хто потребував його ласки. Своїми молитвами він утихомирював бурю на морі, рятував хворих, він нікому не відмовляв у пораді та дарував утіху.
Кожна дитина з нетерпінням чекає на цей день. Бо Миколай – чудотворець піклується про дітей, направляє їх на праведну дорогу.
День святого Миколая – це веселе народне свято. Як у всьому світі діти чекають Санта Клауса, так на Україні діти пишуть листи Святому Миколаю. У цих листах вони описують, що гарного, доброго вони зробили за рік, розповідають про свої мрії та бажання.
Але «дід Миколай знає про все» і тому тільки хороші діти отримують від нього подарунки, а неслухняні – різку.
В дитячому садочку діти розповідають та показують все, що вони вміють Святому Миколаю – за це він їм дає подарунки.
ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ДИТИНОЮ
Святий отче, Миколай!
Він ходить від хати до хати,
Мою хату не минай!
Питається мами і тата.
Подаруй мені потіху
Чи є у вас чемна дитина,
І торбину повну сміху,
Дівчатко мале чи хлопчина?
І здоров’я для родини,
Для кожного має в торбинці
Гарну долю для Вкраїни!
Найкращі у світі гостинці.

в

ЩЕДРИЙ ВЕЧІР

13 січня ми святкуємо свято Маланки, а 14 січня – свято Василя. У народі ці свята об’єдналися, і тепер ми маємо Щедрий вечір або свято Маланки або старий Новий рік.
«Щедрий вечір, Добрий вечір, людям на здоров’я» - так починалися щедрівки
Щедрівки – твори світського призначення. Вони відбивали настрої та бажання простого народу, будили його уяву про краще життя, зачаровували слухачів щедрістю та поезією слова. Саме щедрівки у передноворічну ніч співали діти під вікнами сусідів, коли йшли щедрувати або маланкувати.
Дійовими особами Маланки виступали тварини – «коза»; демонологічні персонажі – «чорт»; побутові – «піп»; етнічні – «циган» та інші. Центральну роль Маланки виконував хлопчик, перевдягнений у народне вбрання дівчини. Під хатою або зайшовши до неї, учасники дійства розігрували кумедні сценки – інтермедії. Дівчата до хати не заходили, а щедрували під вікнами.
А ось зранку 14 січня хлопчики (бо тільки вони мали на це право) ходили по хатах і «посівали». «На щастя, на здоров’я, на Новий рік» - саме так поздоровляли хазяїв з Новим роком,і розкидаючи зерно, бажали доброго врожаю, здоров’я та удачі.
ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ХЛОПЧИКОМ
Сійся, родися, жито, пшениця, всяка пашниця,
На щастя, на здоров’я, на Новий рік,
Щоб краще вродило, ніж торік:
Коноплі – під стелю, а льон – по коліна;
Щоб у вас, хрещених, голова не боліла.
Будьте здорові, з Новим роком, з Василем!

в

л

СТРІТЕННЯ

Стрітення належить до числа давніх свят. Його описують ще у церковних творах III – V століть.
Біблія розповідає, що коли маленькому Ісусові було сорок років (за законом кожний первісток чоловічої статі на сороковий день від народження мав бути посвячений Богу), батьки принесли його до храму, де зустріли праведну та благочинну людину, яку звали Симеон. Бог обіцяв Симеону, що він помре тоді, коли побачить Месію. Взявши Ісуса на руки, Симеон сказав: «Нині відпускаєш раба твого, Владико». Так зустрівся (звідси і назва – стрітення) старий Симеон з Господом.
За народними віруваннями, цього дня – 15 лютого – зима зустрічається з весною. Стара баба Зима сперечається з молодою дівчиною Весною, кому йти,а кому вертатися. Якщо до вечора стало тепліше – перемогла Весна, якщо холодніше – Зима. Ясна і тиха погода в цей день віщує добрий урожай. А ще кажуть так: «Як нап’ється півень води, то набереться господар біди».
У цей день у церквах святять воду та свічки і приписують їм магічну силу. Вода – цілюща, нею натирають хворі місця, кроплять і поють худобу. Коли батько проводжав сина у далеку дорогу, то він кропив його стрітенською водою, промовляючи: «Боже тебе збережи!».
Посвячені на Стрітення свічки звалися «громичними», бо їх запалювали і ставили перед образами під час грози, щоб оберегти людей і худобу від грому.
Віра в силу стрітенської води та свічки в багатьох селян збереглася ще й досі В цей день діти в дитячому садку співають пісні та читають вірші про зиму. Розучують заклички про весну.
ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ДІТЬМИ
Насуплю я брови, - говорить Зима, - і вітер з морозом повіє:
Усе скрізь загине – рятунку нема, під снігом замре, заніміє.
А я засміюся , - Весна відмовля, - і сонце пекуче засяє,
Прокинуться луки, ліси і поля, усе зацвіте, заспіває.

в

ВЕЛИКДЕНЬ

ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ДІТЬМИ
ХРИСТОС ВОСКРЕС
Христос воскрес – радійте , діти, біжіть у поле, у садок.
Збирайте зіллячко і квіти, кладіть на Божий хрест вінок!
Нехай бринять і пахнуть квіти, нехай почує божий рай,
Як на землі радіють діти і звеселяють рідний край.
На вас погляне Божа Мати, радіючи з святих небес
Збирайтесь діти, ну ж співати: Христос Воскрес! Христос Воскрес!

ПИСАНКА
В хаті на осонні сяду на ослоні.
Сяду я скраєчку розпишу яєчко.
Нумо, пензлю, потанцюй, гарно писанку малюй.
Буде небо і земля, і земля ,і ставочок,і поля.
Сильний і міцний дубок, а на ньому – яструбок.
Буде в мене писанка – про Вкраїну пісенька.

в

ПИСАНКА

Наші предки вірили, що писанка має магічну силу – вона приносить добро, щастя, достаток, захищає людину від усього злого. Писанка – це розмальоване яйце, а яйце – символ життя.
До Великодня яйця – крашанки – фарбували в жовтий колір у лушпинні цибулі, колір сонця. На крашанках вишкрябували різні шкрябанки – малюнки: гілки рослини, пшеничні колоски, пташок та інше, а ще яєчка розписували тичком та писачком. Тому вони й називалися писанками. Дівчинці розписували зірочки, квіточки, сонечко, хвильки; хлопчику – коника, баранця, зірку. До кожного віку треба добирати свою писанку.
На Великодне свято водою з писанок вмивалися дівчата: брали три яйця, поливали водою, а потім нею вмивались, щоб бути гарною. Хлопці мили пальці, щоб бути дужими. Іще писанки відносили на могилки, клали разом з паскою – поминали своїх рідних
Гаївки, хороводи, танці – у кожного народу свої. Вважали, якщо так танцювали померлі, танцювали і живі, веселили душі тих, хто відійшов у вічність. За ритуалом проглядаються глибока філософія і практичність передачі знань і пошани до людей різних поколінь, шанування пам’яті про тих, кого серед нас немає. Дітям треба розповідати про цей звичай.
ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ДИТИНОЮ
1.Відгадайте, що за диво в шкаралупі – два їства.
А воно саме біленьке, тупоносе, ще й довгеньке (ЯЙЦЕ)
2.Хатинка біленька, хатинка кругленька,
Хатинка була спочатку ціленька,
А як тріснула в кінець – тут і вискочив жилець (ЯЙЦЕ І КУРЧАТКО)
3.Як уродилася, то була я біла,тепер подивіться, рябенька і ціла,
Мені змалювала Оксаночка бочки у жовті, червоні та білі квіточки.
Лежу на столі коло круглої паски, моргаю до сиру, тулюсь до ковбаски,
До хрону, до масла, до бабки сміюся,
Ану, відгадайте лишень, як я звуся? (ПИСАНКА)
4.У фарбах катається, до церкви збирається. (КРАШАНКА)

в

ТРІЙЦЯ або ЗЕЛЕНІ СВЯТА

Зелені свята – це свято переходу весни в літо, свято шанування дерев, трав, квітів та сонця. Святкують це свято на п’ятдесятий день після Великодня.
Напередодні цього свята, у суботу, жінки та дівчата рвали материнку, чебрець, полин, лепеху й прикрашали запашним зіллям свої оселі – обтикали стіни, лави, вікна, ікони лепехою, прикрашали підлогу. Увечері на кличальну суботу йшли босоніж (щоб деревце не всохло) до лісу, запастись гіллям клена, липи, ясена. Саме дерево давало людині плоди, з дерева будували житла, воно зігрівало взимку. Гіллям дерев на Зелені свята заклечували ворота, одвірки, хати й оселі. Стежку, яка вела від дороги до порога, обтикували галузками окремо. Усі ці дійства не що інше як спілкування з природою. Тут виражена пошана і любов до зелених рослин.
Трійця вважається днем народження християнської церкви.
ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ДИТИНОЮ
НА ЧЕТВЕР ЗЕЛЕНИЙ
На Четвер Зелений, на Перунів день рость покрила клени і дубовий пень.
Густо і медяно в зелені ліщин, зелень, мов сап’яном, переплела тин.
Впився сонцем ясень. Джелик: джень – дзелень!
Світ твій, Боже, красен на Зелений день!

ЗЕЛЕНІ СВЯТА
Сьогодні в нас Зелені свята.
Замаєна зелено хата.
Маїти листям хату треба,
Бо ж Дух Святий зійшов із неба.

в

л

СВЯТО КУПАЛА

Свято Купала є одним із найдавніших і найбільш улюблених свят у народі, коли людина жила в тісному єднанні з природою і тонко відчувала її красу.
7 липня – день літнього сонцестояння. З давніми віруваннями, цього дня сонце рано сходить – «грає», а трави і квіти набирають найбільшої сили, а опівночі цвіте папороть. У народі казали: «Хто знайде цвіт папороті на Івана Купала, той буде багатим і здоровим».
В основі купальських обрядів лежать культи вогню, води та рослинності. Купальські вогні – це відгомін культу сонця, купальська вода – символ цілющої сили, папороть – символ щасливої долі, чудодійна роса забезпечувала красу і кохання, а купальське дерево – родючість і щастя.
Напередодні свята хлопці встановлювали на вигоні обрядове дерево – Купайла. Дівчата прикрашали його вінками, стрічками, квітами, вдягали у жіночий одяг і прикріплювали до високого стовпа. Біля обрядового дерева запалювали купальське вогнище, потім перестрибували через нього, вважалося, що вогонь очистить душу людини від усього поганого і наділить силою та здоров’ям. Дівчата плели вінки та ворожили, кидаючи їх на воду.
Обов’язковим елементом купальського свята був обряд купання: за народним повір’ям, уранці цього дня купається навіть сонце. Водили хороводи, співали пісні та грали в ігри, а закінчувалось дійство перестрибуванням через вогонь і урочистим спаленням Купайла.
Напередодні свята Івана Купала можна навчити дітей плести віночки, прикрасити ними деревце, а потім запропонувати дістати віночок, високо підстрибнувши. Засушені у віночку квіти можна зберегти як ліки.
ПРОПОНУЄМО ВИВЧИТИ З ДИТИНОЮ
1.Ой на Купала – Купалочка не виспалася Наталочка,
Погнала бичка,дрімаючи, на кілки ніжки збиваючи.
Приточи Боже більше ночі на Наталчині чорні очі.
2.Наша Маринка – купалочка посеред моря купалась
На бережку білилась, вийшла на вулицю хвалилась:
У мене личко, як яблучко, у мене брови чорнесенькі,
Зовсім я дівка складнесенька.

в

л

ЛІКУВАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ МУЗИКИ
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Ще з давніх давен деякі вчени вважали, що за допомогою музики можна продовжити молодість та зупинити процес старіння людського організму. В Перфенському царстві ще в III столітті до нашої ери за допомогою окремих мелодій лікували від депресії, нервових розладів та сердечних захворювань. А стародавні китайці вважали, що музика виліковує навіть ті недуги, які непідвласні лікарям.
В останні десятиліття інтерес до музикотерапії відновився. Зараз в деяких країнах музику використовують як засіб знеболювання та колективного лікування в лікарнях. В Індії, в Мадрасі, відкрито спеціальний центр з підготовки лікарів музико – терапевтів. А в Китаї випускають музичні альбоми з назвою: «Травлення», «Безсоння», «Серце», «Печінка». Китайці «приймають» ці музичні твори як пігулки або лікарські трави. Подібні музичні збірники видаються і в Японії.
Американські дієтологи та наркологи почали поповнювати ринок аудіокасетами для схуднення, проти куріння та алкоголізму, а в Інституті звукотерапії – штат Аризона – музикою навіть стимулюють ріст волосся у облисілих людей. В найбільшій у Європі лікарні спортивної медицини Німеччині музикотерапію використовують в передопераційній кімнаті, в найбільш стресовий для пацієнта період. Використовують музику і як засіб, який заміняє анестезію. Деякі музичні композиції знижують рівень вмісту гормонів стресу в крові, прискорюють лікування та видужування хворого. Чикагськими вченими доведено, наскільки корисна музикотерапія пацієнтам з язвою шлунка та хворим, котрим за сорок років.
В музикотерапії вчені та лікарі віддають перевагу класичним творам: вони підвищують рівень імуноглобуліна та нормалізують серцевий ритм.
А ось негармонійна музика може за допомогою електромагнітних хвиль змінювати кров’яний тиск, частоту биття серця, ритм дихання навіть до повної зупинки.
Так що процес слухання музики не такий вже і простий, як здається. Адже життєрадісна музика може діяти на організм людини,враженої горем, піднімати її настрій, лікувати від депресій або навпаки.
Спеціалісти та вчені виділяють конкретні музичні твори, які рекомендують «приймати» для лікування та профілактики всіляких недуг. Щоб музика давала лікувальний ефект людині, її потрібно уважно слухати, пропускати через себе, заповнювати нею всі свої думки та організм. Але її непотрібно слухати більше ніж 15 хвилин. Людина, яка одержує насолоду від музики, забирає собі музичну енергію. Ця енергія має властивість нормалізувати ритм дихання, пульс, артеріальний тиск, температуру тіла та змінює напруження мускулатури.
Лікувальна сила музики австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта вже давно хвилює думки учених та психологів. Багато з них довели,що енергія музичних творів цього композитора має великий вплив на організм людини і здатна лікувати деякі захворювання.
Лікувальна властивість музики полягає в тому, що вона має високочастотні звуки, які сильно діють на кору головного мозку, що діє на лікування різних захворювань,розвитку пам’яті та мислення.
Це довів у своїх випробуваннях американський вчений невролог Франк Роше у 2003 році. Музика Моцарта підвищує інтелект, прискорює активність мозку. Якщо кожного дня прослуховувати спокійну музику Моцарта під час прийому їжі, то можна вирішити проблеми шлунково – кишечного тракту.
Спеціалісти підтверджують,що музика Моцарта покращує слух і мову, підвищує розумову діяльність, увагу, має великий вплив на людей з неврологічними захворюваннями.
Яка ж музика і від чого допомагає?
1.ЗАСПОКІЙЛИВІ: мазурки та прелюдії Шопена; «Колискова» Брамса; «Аве Марія» Шуберта; вальси Штрауса,; релігійна музика; твори Моцарта.
2.ВІД НЕРВІВ: «Симфонія» Гайдна; «Італійський концерт» та «Контанта» Баха; «Місячна соната» Бетховена.
3.ПРИ ПОРУШЕННЯХ СЕРДЕЧНО - СОСУДИСТОЇ СИСТЕМИ: «Ноктюрн ре – мінор» Шопена; «Святковий марш» Мендельсона; «Концерт ре – мінор»для скрипки Баха.
4.ВІД ГОЛОВНОГО БОЛЮ: «Феделіо» Бетховена; «Полонез» Огинського «Угорська рапсодія» Листа.
5.ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПАМ’ЯТІ ТА КОНЦЕНТРАЦІЇ УВАГИ: Твори Гайдна та Моцарта.
6.ДЛЯ НАВЧАННЯ ТА ТВОРЧОЇ РОБОТИ: повільна музика Вівальді, Генделя , Баха.
7.ПРИ ДЕПРЕСІЯХ ТА ДЛЯ ПІДНЯТТЯ НАСТРОЮ: мелодії блюза, джаза, різні треки, регги.

в

л

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З МУЗЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Камчатна Н. В. ДНЗ №11

Вся діяльність музичного керівника та вихователя в процесі розвитку музичного виховання спрямована на активізацію у дітей музичного сприйняття і розвитку музичних здібностей, тренування слухових і рухових аналізаторів без участі яких не може бути вирішена ні одна сама елементарна задача, що стоїть перед дитиною.
Тому починаючи з народження дитини, батьки, працівники дитячого садочку повинні вчити дитину прислухатися до їх мови, співу, музичних звуків, що утворюють власний голос або музичний інструмент ( брязкальце), привчати робити прості рухи під спів («Ладусі», «Сорока»), пританцьовувати, пружинячи ногами.
Починаючи з 1,5 років, діти поступово оволодівають мовою. Вони вимовляють не лише окремі слова, але і коротенькі фрази, що складаються з двох – трьох слів. Мова для дитини стає основним засобом спілкування з дорослим. Слово дорослого починає регулювати поведінку дитини. Діти в цьому віці добре вже ходять починають бігати, вміють виконувати різні рухи, наслідуючи дорослих.
Моя робота, як музичного керівника, тісно пов язана з роботою вихователя. Наші спільні дії привчають дітей наслідувати дії дорослих, а також стимулюють їх самостійні дії. Діти в іграх та таночках змінюють рухи за показом дорослого, відповідно до тексту пісні – рухаються, виконують такі танцювальні рухи: плескають в долоні, притупують ніжками, напівприсідають, розгойдуються, ходять та бігають під музику. Разом з дорослими привчаються діти підспівувати коротенькі слова: да, так, баю – баю, туп – туп, люлі – люлі та інші.
Індивідуальна робота вихователя та музичного керівника на прогулянці та в другу половину дня проводиться з кожною дитиною окремо або з невеликою групою дітей – 2 – 3 чоловіка, що мають однаковий рівень розвитку. В процесі цієї роботи потрібно активізувати дитину: вона може покликати котика (няв – няв) чи собачку (гав – гав), заколисати ляльку (баю – бай ), пошукати та самостійно взяти потрібну для гри чи танцю іграшку, піднімати та опускати хусточку, махаючи нею. Діти спочатку наслідують рухи вихователя та музичного керівника, а потім охоче виконують ці дії самостійно. Вихователь повинен вводити пісні, ігри та таночки в різні моменти виховної роботи протягом дня. Музичний керівник та вихователь повинні пам ятати, що не можна індивідуальну роботу перенасичувати музичним матеріалом. Всі твори повинні бути доступні та зрозумілі дітям, їх слід обов язково повторювати двічі або тричі протягом одного заняття.
На музичному занятті, яке проводиться двічі на тиждень, я разом з вихователем домагаємось активної участі всіх дітей в іграх танцях та співах. Але є такі малюки, які не хочуть співати ,танцювати або гратись. Примушувати їх неварто. Музичний керівник після заняття завітавши в групу до дітей протягом дня чи на прогулянку, запрошує цих дітей разом з ним заспівати чи потанцювати з ним та іграшкою, яку він приніс. Так дорослий поступово малюків залучає до дій. Якщо ж ці діти все таки не хочуть нічого робити,то муз керівник проводить індивідуальну роботу з невеликою групою дітей, які бажають, а ці діти спостерігають, що дає їм більш швидше набувати деякі навики у співах, рухах.
Велику роль в індивідуальній роботі з музичного виховання дітей цього віку відіграє вихователь. Спостерігаючи, як діти граються з лялькою,вихователь може заспівати колискову та запропонувати дитині поколисати ляльку, або вихователь може заспівати пісню маршеву чи танцювальну,коли діти ходять з прапорцем. Таким чином, музичні дії дітей стимулюються вихователем і залежать від його активності у повсякденному житті.
Діти четвертого року життя більш проявляють цікавість до музичних занять. В цьому віці у дітей починають формуватися вокально – хорові навички. Індивідуальна робота проводиться у вільний час від занять. Крім того, дорослі повинні використовувати ті великі ресурси, які дає природа. Наприклад, вихователь на прогулянці пропонує дитині здути пушинки з кульбаби, зімітувати спів птахів, шум дощу, вдихнути аромат квітів, повітря – все це може допомогти дитині під час співу на занятті музичному. А навчити вслуховуватись у дзюркіт води, що ллється із крана, гавкання собачки, навчити чути скрип снігу під санчатами – здійснює розвиток музичного слуху дитини.
Індивідуальна робота музичного керівника із співу полягає в тому, щоб навчити дитину співати протяжно, наспівно, повільно або бадьоро, весело пісні. Учу кожну дитину прислухатись до мелодії та точно її відтворювати, вимовляючи чітко слова. Якщо дитина відстає або поспішає (хоч це буває дуже рідко)під час співу, я привчаю співати разом зі мною – дуетом, потім - в трьох, прислуховуючись до голосу дорослого, товариша та інструмента. На основі наслідування співу дорослого, звучання інструмента проводжу роботу над чистотою інтонування. Індивідуально працюю і над дикцією з дітьми: привчаю кожну дитину чітко проспівати слова пісні тільки тоді, коли вона вивчила ці слова, зрозуміла про що вони розповідають. Вчити співати пісню потрібно повільно, а потім темп потроху прискорювати. Для навчання дітей співів та розвитку їх співочих навичок бажано, щоб пісня частіше звучала в повсякденному житті – тому роль вихователя тут дуже велика.
Поступово на четвертому році життя в дитини збільшується об єм музично – ритмічних рухів. Під час індивідуальної роботи, навчаючи дітей рухатись під спів чи музику, музичний керівник, вихователь намагаються чітко показувати дітям незнайомі рухи та супроводжувати їх словами. Так діти швидше усвідомлюють та засвоюють нові рухи. Слово дорослого має велике значення: воно допомагає дітям оволодівати новими формами руху, розуміти музику, збагачує запас слів малюка. Так , наприклад, ритмічність ходьби, узгодження рухів рук та ніг усвоюється дітьми поступово. В індивідуальній роботі з дітьми цього віку я використовую ходьбу на місці, високо піднімаючи ноги в колінах. Пояснюю, що права рука повинна торкатися лівого коліна. В ходьбі з просуванням вперед високий підйом ніг не можна здійснити, але руки інтуїтивно рухаються до коліна.
Легкий біг дитини намагаюсь зробити шляхом образних порівнянь, які допоможуть малюку передати характер музики – «побігли тихо, як мишенята», «полетіли легенько, як пташенята».
Отже, спільна робота музичного керівника та вихователя над розвитком музичних здібностей дітей молодшого віку має велике значення в подальшому житті та розвитку кожної дитини.

в

РОЗВАГА
ІДЕ СВЯТИЙ МИКОЛАЙ
Молодша, середня групи

1.За вікном сніжок летить, вітром завіває –
То ж спішіть усі до нас на свято Миколая.
2.Ну а хто сюди прийшов – раді вас вітати,
Веселіться і радійте на нашому святі.
ВЕДУЧА: Діти, як гарно, затишно у нашому залі, бо нині свято Миколая.
Цей добрий дідусь кожного року 19 грудня тихенько, тихенько обходить домівки, в яких є діти і дарує їм подарунки. Але не всім, лише тим дітям хто слухався маму, тата, вихователів, хто не б ється, гарно їсть кашу. А кладе він свої подаруночки або під подушку, або в чобіток.
Малята, ви у себе знайшли подарунки? Ні? Не хвилюйтесь, мабуть святий Миколай просто не встиг завітати до вас. (підходить до чобітка) Ой, що це? Чобіток. Чарівний чобіток від святого Миколая. Цікаво, що в ньому?
Погляньте,діти, який Зайчик заховався в нашому чобітку. Давайте Зайчику заспіваємо пісеньку.

ПІСНЯ «ПАДАЮТЬ СНІЖИНКИ» муз. Н.Грановської - молодша гр.

ПІСНЯ «ПЕРШИЙ СНІГ» муз. А. Філіпенка – середня гр.

ВЕДУЧА: А тепер ще і пограємось із Зайчиком.

ГРА «ЗАСМУЧЕНИЙ ЗАЙЧИК» муз. Н. Шевченко

ВЕДУЧА: Ще щось лежить у чобітку – ВЕДМЕДИК – це наш друг. Давайте Ведмедику розкажемо віршики про Миколая.

1.Любий Отче Миколаю, я тебе чекаю,
Щоб із ласки тата й мами йшов до мене з дарунками.
2.Ці дарунки недаремні – вам за них ми будем чемні
Цілий рік не раз, не два – до наступного Різдва.
ВЕДУЧА: Діти вірш розповідали, а Ведмедик аж заснув. Давайте його розбудимо.

ГРА «ХТО ЦЕ СПИТЬ» муз. В. Верховинець

Слухай Ведмедику, ще вірші про Миколая.

1.Через поле, через гай, через гори і Дунай,
По вузесенькій стежинці Миколай несе гостинці.
2.Він до чемних завітає, їх тихенько привітає,
А до злих на всіх та все він гостинців не несе.
То ж ми будем чемні діти й Миколай буде радіти.

ВЕДУЧА: У нашому чобітку ще щось є. Та це Лисичка. Вона сумна чомусь така. Давайте її розвеселимо та пісеньку заспіваємо.

ПІСНЯ «СНІЖОК» муз. М. Ведмедері – молодша гр.

ПІСНЯ «БІЛОРУЧЕНЬКА ЗИМА» муз. Н. Шевченко – середня гр.

А ще для Лисички ми потанцюємо

Танок «ЗИМОВИЙ» муз.

ПАРНИЙ ТАНОК – середня група

ВЕДУЧА: А хто ще хоче Лисичці віршика розказати?

1.Миколаю, Миколаю всі тебе так виглядають,
Цілий рік чекали ми довгожданої зими.
2.Бути чемними старались,старших слухать намагались,
Знаєш, ти до нас прийдеш, чемних діток не минеш.
3.Миколай, Миколай,подарунки роздай,
Не забудь всіх обійти, в кожен дім до нас прийти.
4.Хай кожен з діток пам ятає ім я святого Миколая
Він щастя і добро приносить, здоров я для всіх людей просить.
ВЕДУЧА: Ну – мо, малюки ставайте, хоровод розпочинайте

ГРА «ЯК МИ ДЕНЬ ПРОВЕЛИ»

ВЕДУЧА: Ще вірші про Миколая прочитають діти.


1.Коли замерзла річка і став біленький гай,
Зійшов у темну нічку на землю Миколай.
2.Миколай святий у шапці і у теплім кожушку,
Принесе усім гостинці у чарівному мішку.
3.Святий дорогий Миколай, ти у гості до нас завітай,
І у це найжаданіше свято принеси подарунків багато.

ПІСНЯ «МИКОЛАЙ» муз. Т. Хижняк

ВЕДУЧА: Гарно ми звірят вітали, для них співали, танцювали, а ще в ігри грали. А тепер, діти, підемо до групової кімнати, може Святий Миколай нас почув і уже приніс нам подарунки, заховав їх у чобіток чи поклав під подушку.

прпр

прпр

Кiлькiсть переглядiв: 1852

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.